Thursday 21 June 2012

Ma Terre...

Ma Terre je l'aime, elle me nourrit, Ma viande, mes légumes et mes fruits, sans pesticide, sans engrais, sans poison, une agriculture de raison. Pourtant les hommes qui nous nourrissent ne voient qu'argent, profits et bénéfices. Ils usent et abusent des ressources, polluent les prés, les forêts et les sources. Heureusement une partie d'entre eux est avisée et peu à peu fait partager ses connaissances, son savoir, ses techniques et ses sciences afin que très bientôt il n'y ait plus que des produits bio, respectant l' Homme et l'animal pour que notre Terre n'ait plus mal... Alors rêve ou réalité ? Notre destin est-il scellé ? Il faut lutter avec acharnement, Pour notre avenir, pour nos enfants.

I love my earth, she feeds me, My food, my vegetables and my fruits, without pesticides, fertilizers, no poison, a reasonable farming. Yet, men who feed us think about nothing but money, profits and benefits. They use and abuse of resources, pollute the meadows, forests and springs. Fortunately, a part of them is well-informed and little by little, they share knowledge, techniques and sciences so that very soon there will nothing else but organic food, respecting humankind and animals for our Earth doesn't suffer anymore ... So, dream or reality? Is our fate sealed? We must fight hard, for our future, for our children.

Marc-Wildor
French Delegate

No comments:

Post a Comment